Masterclass rijschoolmarketing beoordeeld met een 8.1 door FAM-leden
In tijden van economische groei hebben vooruitstrevende ondernemers binnen de rijschoolbranche alle kansen. Toch blijkt het soms lastig om de juiste weg te vinden als het gaat om online marketing en jongeren. Daarom organiseerde FAM een “Masterclass Rijschoolmarketing” voor alle leden.
— Advertentie —
Op 8 en 30 juni jl. kwamen FAM-rijscholen bij elkaar tijdens de Masterclass Rijschoolmarketing, gegeven door Yana Ivanova van RijschoolMedia2GO. In deze cursus werd aandacht besteed aan nieuwe ontwikkelingen op het gebied van consumentengedrag en social media gebruik.
Aandacht voor de particulieren
Tijdens de cursus werd voornamelijk aandacht besteed aan de particuliere markt en het aantrekken van nieuwe leerlingen voor de bromfiets, auto en motor. De leden van de FAM bestaan voornamelijk uit grote rijscholen, die een breed aanbod hebben in diverse opleidingen. “Door de drukte binnen de zakelijke markt, blijft de particuliere markt enigszins op de achtergrond. Daarom is het belangrijk dat we af en toe op scherp worden gezet. De cursus kan worden omschreven als duidelijk, goed en interactief”- aldus Willem Verboon, van Verkeersschool Willem Verboon.

Positieve geluiden
“Ik heb zelf veel geleerd van de cursus”, vertelt Ruud Rutten. “Yana liet iedereen goed meedenken en overtuigde ons steeds met feiten. Van mijn collega’s heb ik ook alleen maar positieve geluiden gehoord”- aldus Ruud Rutten, van Verkeersschool Ruud Rutten. “Je wordt echt even op scherp gezet. Het is leerzaam en je krijgt de kans om met elkaar te sparren en nieuwe inzichten te vergaren”, vertelt Jack Dam, van Rijschool Dam.
Consumenten kiezen voor kwaliteit
“Van onze klanten horen we dat de markt blijft aantrekken en sinds vorig jaar lijken consumenten steeds vaker voor kwaliteit te kiezen. Dat is heel positief. Maar jongeren worden ook steeds kieskeuriger. Trends en ontwikkelingen gaan binnen deze doelgroep razend snel en daarom blijven wij focussen op kennisoverdracht en het verzorgen van commerciële bijscholing voor rijschoolhouders en rijinstructeurs”- aldus Yana Ivanova.
Commerciële bijscholing op 30 augustus 2016
De eerstvolgende commerciële bijscholing voor rijschoolhouders wordt gehouden bij De VerkeersAcademie, te Nieuwegein. “Tijdens deze cursus besteed ik vooral aandacht aan social media en online marketing. Een korte cursus, speciaal voor rijschoolhouders die meer inzicht willen krijgen in het zakelijk gebruik van Facebook, YouTube, Instagram en meer.” De cursus vindt plaats op dinsdag 30 augustus 2016 van 16.00 tot 21.00 uur. De kosten voor deze praktijkgerichte training bedragen slechts € 99,- en deelnemers kunnen zich via de website van De VerkeersAcademie aanmelden.