RAI Vereniging start verkeersveiligheidscampagne over 1,5 meter

Met de slogan "Zie jij mij zitten" startte RAI Vereniging gisteren een verkeersveiligheidscampagne om verkeersdeelnemers bewust te maken van hoe je in de 1.5 m samenleving het beste kunt gedragen in het verkeer.
Verkeersdeelnemers kunnen in situaties terechtkomen waar de 1.5 meterregel niet altijd even makkelijk te handhaven is. Elkaar passeren op een smal fietspad, met z’n allen wachten bij het stoplicht, of een vrachtwagen die door de drukke smalle straten van de binnenstad manoeuvreert, het zijn dagelijkse situaties die vragen om extra aandacht en alertheid.
5 deelnemers
Met de bewustwordingscampagne “Zie jij mij zitten” wil RAI Vereniging aandacht vragen voor het groeiende belang om extra rekening met elkaar te houden in het verkeer en gedragstips geven hoe verkeersdeelnemers zich veilig kunnen gedragen in het verkeer. De campagne richt zicht voornamelijk op de verkeersdeelnemers in de stad waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen 5 verschillende soorten verkeersdeelnemers: fietsers, scooterrijders, motorrijders, automobilisten en bestuurders van zware voertuigen.
Hierbij wordt per doelgroep naast specifieke gedragstips, aanvullende informatie gegeven over onderwerpen die juist in deze coronatijd extra aandacht verdienen. Denk aan het belang van onderhoud of het gebruiken van hoogwaardige sloten voor je nieuwe fiets, motor of scooter.
Tagline
De campagne wordt voornamelijk online verspreid. "Zie jij mij zitten” staat voor de interactie tussen verkeersdeelnemers. Ofwel, “Zie jij mij?", “Houd je rekening met mij?” Anderzijds staat “Zie jij mij zitten” voor het onschuldige flirten in het verkeer maar bovenal aardig zijn voor elkaar.
Ten derde vraagt RAI Vereniging met “Zie jij mij zitten” aandacht voor de positieve bijdrage van individueel vervoer aan het comfortabel, slim en gezond verplaatsen van A naar B. “Zie mij eens zitten. Ik heb het goed voor elkaar!”